Ajöss kapten

Hur ska jag säga det här. Jag tror att det är dags att lämna detta. Min blogg. I alla fall ett tag. Tills det inte är så mycket hinder och så mycket ovisshet kring vad jag vill göra.

På senaste tiden har jag spenderat tid åt saker som jag egentligen inte värderar (långsiktigt). Tiden är något jag funderat mycket på, och jag känner att det är dags för mig att sluta känna ångest för småsaker och lägga ner tid på det jag värderar. Vad är det, kan man ju undra? Ja, det är ju småsaker, som blir till en helhet. Det låter som att jag vill finna en rak struktur och inte bryta den, fast det är mer att, ja, fånga en helhet av lätta fjädrar och små små små små söta moln och en grå mjukhet.

Jag vill dedikera mer tid åt måleri, och böcker, och varma saker, och dessvärre känner jag att bloggen kommer lite i vägen, ett "måste" att uppdatera osv.

Att känna ruset efter en film. Perspektivet efter en halvmålad tavla. Fotsulorna mot ett nystädat golv. Spåna på antika möbler i regnet. Kolla på byggnadernas vackra fasader. Gå i lugn och ro. Sitta i bibliotek. Lära mig franska. Gå hem.

Ni vet? En dröm som ni vill leva ut.
Som idag, när mina steg gick som i slowmotion till de applåder som ekade i ett fantastiskt rus i pingstkyrkan. Och jag gick, tänkte "tack, tack!" och log. Bakom mig var min gigantiska målning och alla dessa människor klappade till min uppenbarelse och mitt mästerverk. 

och det kan hända. en dag. men jag måste låta den dagen växa, för den kommer vara kort, tillsammans med många andra dagar av ljus och sken.

Jag tänkte på detta inlägg ikväll och jag tänkte på om jag skulle för en gångs skull skulle skriva om mig själv, lite allt möjligt. men som alltid så finner jag inga ord när det kommer till kritan och det får helt enkelt vara.

Hm. så, det var avslutet. För nu.
Tack ni som följt med detta år, och jag försvinner inte, så håll utkik efter nya vindar och hav!
Husetvidhavet är bara en av många platser.
(och förhoppningsvis är denna hej---hejdå processen slut för gått)

Det är dags att släppa taget och andas mellan lakanen;

Godkväll och jag önskar er ett gott hjärta som alltid,
ta hand om er



(okej, det gör lite ont i hjärtat..)

Kommentarer
Postat av: Cosette

Åh. Det här var lite av ett nederlag, du och din blogg är ju så himlans bra.



Lycka till med lukten från tempera i näsan och Charles Trenet i öronen!

2010-11-22 @ 01:42:38
URL: http://crack.blogg.se/
Postat av: [email protected]

Vackra bilder och vacker läsning.. Vad du än gör syster min, så kommer det bli fantastiskt! <3

2010-11-22 @ 05:23:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0