Paris, 1 båt

Jag hade 5 underbara dagar i Paris. "Det är svårt att inte gråta, när jag tänker på oss två och nu"
I mina dagar där fann jag kärlek.



vårat hotell var väldigt fint och hade en otroligt vacker utsikt, tyckte jag



hotellet vi bodde på: Lorette Opera



massor av barn lekte nedan, och sa hej ibland, på morgonen hördes glädje

vi lämnade väskorna och begav oss ut

gatan vi bodde på hette notre-dame de lorette. vackra kvarter

så vi åt lite god mat och gick sedan norrut (kunde inte sluta kolla upp)




Morfar



moulin rouge, svårt att förstå att bilder blev verklighet







hejhejhej

vi vandrade mot sacre coeur och montmartre, gick förbi massor med vackra byggnader och gator

gick och spanade på detaljer



hissen upp till sacre coeur



och se där, man ville ju bara ligga ner och dö lite

jag och gabbi var helt sålda på allt i princip (haha)

utsikt

och sedan vårt montmartre, i drömmar och lycka

ljuset!

färgerna

kärleken!

marken

som en egen liten värld

konsten!

affärerna, ja ni kan ju tänka er

morfar blev hungrig och köpte sig en crepe och berättade lite om allting

nöjd (hehe)



musik hördes ut mot gatan, det satt en man och spelade piano i en bar



sedan vandrade vi hem till hotellet, jag var kär i allt. jag är kär i allt. dessa dagar ligger mig varmt i hjärtat.
så mycket glädje fann jag, och folket var så snälla och glada. det var hemma.
kärlek.
nu ska jag ut och hitta lite ro i allt,
hej så länge! (och jag hoppas ni har haft det fint och bra)

Kommentarer
Postat av: elin

åh så fint. älskar paris

2010-06-21 @ 22:54:34
URL: http://pratstund.blogg.se/
Postat av: Alicia

:), jag med! kärlek

2010-06-22 @ 22:28:44
URL: http://husetvidhavet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0