Vårt hav



följande insikter uppstod efter att ha sett oceans;
-undervattnet är en spegelbild av himlen (vågor är moln, sanden är mark,  reven är berg och alla varelser är vi)
-jag ska göra något åt dessa hemsktheter som sker, som resulterar i utrotningshotade arter, göra något åt de förhållandena vissa lever i
-någon gång ska jag segla långt ut, och bevittna valar
-om vi fortsätter att förstöra våran natur, vårat ursprung (havet, oceanerna), kommer allt att kollapsa (!!!)
-jag behöver komma i kontakt med min natur, för att utvecklas, leva i dess enkelhet och fulländade närvaro
-vi går efter säsongerna, tecken på förändring i naturen, årstiderna = tiden är ogiltig = genast räkna ut vad som verkligen har betydelse, det som värdesätts, på riktigt
-jag vill snorkla
(sen tänkte jag massor med, men detta är det enda jag kommer på)




(googlesök: oceans movie)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0